MASURI DRASTICE IMPOTRIVA SOFERILOR! Nu plăteşti amenzile, PIERZI PERMISUL! DOCUMENT

76

Chiar daca s-a vorbit de mai mult timp legate de luare acestor masuri, acum vorbim despre o initiativa concreta a deputatului Mihai Weber, actualul președinte al Comisiei pentru controlul SIE, care a depus la Senat ca prima camera, un proiect de LEGE pentru completarea art. 103 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice

  • E X P U N E R E   D E   M O T I V E

       Proiectul de lege al deputatului de Gorj, Mihai Weber prezinta o serie de expunere de motive pentru care a cerut Parlamentului Romaniei adoptarea acestei legi :

”Statisticile autorităţilor competente relevă o situaţie defavorabilă din punctul de vedere al încasării la buget a amenzilor contravenţionale provenind din amenzile de circulație. Întrucât acestea reprezintă sume importante la bugetul de stat, neachitarea acestor obligații afectează considerabil bugetul local.

         În acest context este necesară o politică legislativă adecvată prin care  trebuie, pe de o parte, generate măsuri pentru creşterea gradului de încasare a amenzilor, iar, pe de altă parte, cetăţeanul trebuie să fie constrâns  să achite amenda în termenul prevăzut de lege, prin sancționarea atitudinii sa de neconformare faţă de norma juridică, suspendând exercitarea dreptului de a conduce autovehicule şi tractoare agricole sau forestiere.

loading...

În continuarea unei inițiative care propune modificarea ordinii de stingere a obligațiilor bugetare, este necesară o modificare a legislației în domeniu pentru a determina un comportament responsabil al conducătorilor auto, atât din punct de vedere al conduitei în trafic, cât și din perspectiva achitării obligațiilor ce decurg din încălcarea dispozițiilor în vigoare.

Nesancționarea adecvată a conducătorilor auto care nu își respectă obligația de a achita amenda determină perpetuarea unui comportament neadecvat în trafic, întrucât contravenientul nu resimte constrângerile impuse de măsura coercitivă, considerând faptele sale ca fiind de natură normală, asupra sa nereflectându-se cu adevărat o penalizare.

Mai mult, la nivel social, există o discriminare a celor care își achită la timp obligațiile, atâta timp cât atât cei care se achită, dar și cei care evită obligația impusă prin sancțiunea principală a amenzii, se bucură în continuare de exercitarea dreptului de a conduce.

Considerăm că este necesară o constrângere suplimentară pentru normalizarea situației privind achitarea amenzilor de circulație, fapt ce constituie atât o înlăturare a stării de pericol create prin posibila repetare a unor fapte interzise de lege, dar și creșterea nivelului de încasare a obligațiilor bugetare.

Adoptarea prezentei propuneri legislative de completare a Ordonanţei de urgenţa nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice nu are impact financiar.

Având în vedere motivele prezentate mai sus, susţinem adoptarea acestei propuneri legislative.”

   Noul proiect de lege prevede un termen-limită până la care şoferii care au primit sancţiuni pentru că au încălcat regulile de circulaţie trebuie să le plătească. Şoferii vor fi introduşi într-un sistem informatic care va ţine evidenţa amenzilor şi a termenelor scadente. Oficialii de la Rutieră au susţinut de-a lungul timpului că în ţara noastră nu există o strategie concretă de colectare a amenzilor aplicate conducătorilor auto. Potrivit statisticilor, doar 26% din şoferii români îşi plătesc amenzile rutiere. În timp ce în Olanda, banii colectaţi din amenzile date conducătorilor auto ajung undeva la 98%, iar în Bulgaria la 68%. Potrivit actualului Cod Rutier, contravenientul poate achita, în termen de cel mult 2 zile lucrătoare de la data primirii procesului-verbal de constatare a contravenţiei jumătate din minimul amenzii prevăzute de lege.

ecopolitic.ro

loading...