SIGUR NU ŞTIAI! Ai mai mult de 600 LEI pe card? VERIFICĂ URGENT

4481

Foarte mulţi romani au participat măcar o dată la o campanie de plată cu cardul sau mobilul la comercianţi, prin care au primit bonusuri în puncte sau monedă electronică. Numai că, dacă strângi bonusuri şi puncte în valoare de 600 de lei, trebuie să plăteşti impozit de 16% la stat. Dacă reducerile de preţ nu sunt aplicate corect pe bonul fiscal, comerciantul şi banca vor plăti TVA şi la reducerea de preţ oferită clientului. Banca plăteşte TVA la factura de marketing tăiată retailerului, chiar dacă acesta nu oferă nici un servicviu de marketing pentru bănci.

Plata cu cardul

Sistemul bancar încearcă să impulsioneze sistemul de retail banking prin lansarea de campanii promoţionale împreună cu retailerii prin care se acordă puncte de loialitate clienţilor fie pentru plăţi cu cardul fie, mai nou, cu telefonul mobil. Aceste puncte de loialitate se pot preschimba fie în reduceri de preţ la comercianţi pentru achiziţii de bunuri şi servicii, fie în monedă electronică pe contul bancar al clientului. Sunt foarte importante pentru aceste programe implicaţiile fiscale pentru că aceste costuri pot să afecteze bugetele de marketing care sunt acordate de bănci şi de comercianţi în acest sens,scrie economica.net.

loading...

„Un prim impact ar fi impozitul pe venitul persoanelor fizice. În cazul în care punctele de fidelitate se transformă în reduceri de preţ nu avem impozit pe venit, scutirea de impozit este prevăzută în codul fiscal. Pe de altă parte, dacă aceste puncte de fidelitate sunt transformate în monedă electronică pe contul clientului, dacă această sumă reprezintă mai mult de 600 de lei, banca ca şi plătitoare a acestei sume trebuie să reţină impozit de 16% pe venit, clientului”, a declarat Diana Coroabă, partener PriceWaterHouse Coopers.

Un al doilea element important în ceea ce priveşte TVA-ul este chiar dacă aceste puncte sunt reflectate corect pe bonul fiscal, este foarte important cine suportă costul acestei promoţii. Pentru că, dacă este comerciantul nu avem nici un fel de problemă. În cazul în care îl suportă banca atunci, conform jurisprudenţei europene, nu se poate reduce taxa pe valoarea adăugată cu valoarea acestor puncte, ci se consideră că banca subvenţionează parte din preţul comerciantului şi atunci trebuie să îşi majorerze bugetul de marketing cu 20%, contravaloarea TVA-ului.

loading...