Medicii avertizează: Nu le dați copiilor sirop și pastile de tuse!

301

Siropul și pastilele de tuse conțin ingrediente care ar putea avea efecte adverse sau care pot fi toxice, dacă sunt administrate în doze mari.

Astfel, medicii sfătuiesc părinții să evite să le adiministreze copiilor aceste medicamente și să opteze, în schimb, pentru tradiționala miere cu lămâie.

Avertismentul vine de la medicul Oliver Bevington de la Spitalul pentru Copii Southampton, care a precizat că multe dintre medicamentele de tuse conțin paracetamol, iar părinții ar putea să le dea supradoze copiilor lor. Mai mult, el susține că nu există dovezi că medicamentele de tuse își fac efectul, avertizând că, de fapt, „fac mai mult rău decât bine”, potrivit publicației britanice The Independent.(Continuarea, dupa reclame)

loading...

„Începem cea mai aglomerată perioadă din an, în care la spital ajung zilnic sute de copii cu probleme respiratorii, între care tuse, răceală și temperatură. Majoritatea cazurilor de răceală și tuse sunt cauzate de o infecție virală, care se ameliorează fără antibiotice, siropuri, paracetamol și ibuprofen, deși mulți părinți se tem că simptomele vor persista și decid să le administreze copiilor sirop de tuse”, a spus dr. Oliver Bevington.

Potrivit acestuia, multe dintre siropurile de tuse și medicamentele ușpr de procurat conțin „numeroase indicații contradictorii” privind modul de administrare, inducând părinții în eroare.

„Multe dintre medicamentele de tuse și răceală conțin ingrediente active care, dacă sunt luate în doze mari, au efecte adverse sau se pot dovedi toxice pentru copiii cu vârste mai mici de șase ani. Acestea pot conține și paracetamol, astfel că părinții le-ar putea administra, din greșeală, supradoze copiilor lor, ceea ce crește riscul de reacție alergică”, a mai spus medicul, subliniind că nu există „nicio dovadă” că astfel de medicamente sunt eficiente.

„Sfatul meu pentru părinți este să îi trateze după metoda tradițională: lămâie și miere, multe lichide și paracetamol doar conform indicaților. Dacă simptomele persistă, să meargă la un medic”, mai precizează medicul.

Sursa: Independent.co.uk

loading...