Cea mai bună supernavă DIN LUME este construită la Galaţi – GALERIE FOTO

508

Trofeul „Offshore Support Ship 2017 Award”, un soi de „Oscar tehnologic“, decernat în cadrul galei industriei navale de la Londra, i-a revenit navei „Maersk Connector”, o navă de tip Offshore Carrier DOC 8500, construită la Şantierul naval „Damen” din Galaţi şi lansată la apă în 2016.

Performanţă de excepţie pentru Şantierul naval „Damen” din Galaţi, care a reuşit să-şi adjudece marele trofeu – „Offshore Support Ship 2017 Award” – la Gala industriei mondiale de profil (Offshore Support Journal Annual Awards), desfăşurată la Londra, în februarie 2017.

Premiul este echivalentul unui „Oscar” în domeniul construcţiei navale şi a fost obţinut pentru  o adevărată bijuterie tehnologică, lansată la apă în februarie 2016: „Maersk Connector”, o navă de tip Offshore Carrier DOC 8500, destinată flotei Maersk Supply Service.

„Maersk Connector este un exemplu strălucit de ceea ce putem realiza prin colaborare. Nu numai că a fost livrată la timp şi la costul aşteptat, dar a fost şi un răspuns pe măsura aşteptărilor la provocările pe care piaţa offshore le are în prezent”, a declarat, la ceremonia de decernarea a premiilor, Remko Bouma, manager în cadrul grupului Damen.

Maersk Connector şi adâncurile oceanelor
Nava Maersk Connector este rezultatul unui parteneriat dintre Damen Shipyards Group şi două transnaţionale de mare succes: Maersk (cel mai mare trasportator pe apă din lume) şi Deep Ocean (cel mai important operator de transport de energie electrică pe sub ocenele planetei).

Nava este a doua de acest fel construită la Galaţi, după ce, în iulie 2015, sora ei geamănă (Maersk Connector DP1) a fost lansată la apă şi a devenit operaţională. Maersk Connector DP2 este clasificată de Lloyd’s Register of Shipping, are 9.300 tdw, lungimea totală de 138,35 metri, lăţimea de 27,45 metri şi un pescaj de 6,25 metri. Poate lua la bord 90 de persoane, membri ai echipajului şi specialişti în instalarea cablurilor subacvatice.

Imagine de la festivitatea de premiere de la Londra FOTO Damen Galaţi

Potrivit lui Pierre Boyde, directorul comercial al Deep Ocean, nava va deservi compania pentru un termen foarte lung, având deja trei contracte foarte importante de transport energie electrică prin cabluri subacvatice: Walney Extension, Nemo Link® şi Bligh Bank (Faza II offshore eolian).

loading...

„Suntem foarte mulţumiţi de colaboarea cu Maersk şi Damen”, a spus Boyde. Conducerea Damen Shipyards Group spune că producţia navelor din seria Maersk Connector a fost o provocare pentru constructorii gălăţeni care, spre lauda lor, s-au achitat foarte bine de misiune.
Maersk Connector, la lansare FOTO Damen Galaţi

„Una din noutăţile tehnice ale acestui tip de navă este aceea că este dotată cu trei propulsoare prova. Un astfel de propulsor poate asigura o foarte bună manevrabilitate a unei nave, care poate fi rotită în loc la 360 de grade, ca şi cum s-ar roti în jurul unei axe. Nu este o navă de viteză, ci mai degrabă o navă statică şi care poate fi poziţionată în zona de lucru foarte bine”, a explicat în momentul lansării Christopher E. van der Stelt, directorul general al Damen Galaţi.

Bibby WaveMaster 1, o nouă bijuterie navală

Simultan cu lansarea Maersk Connector DP2, la Galaţi a fost demarat un alt proiect spectaculos. Este vorba de începerea lucrărilor la „Bibby WaveMaster1”, prima navă de tip Service Operation Vessel (SOV) cu capabilităţi „walk-to-work”, adică o navă care, pe lângă facilităţile pentru transportul şi manipularea echipamentelor, permite şi accesul rapid al echipelor de intervenţie pe platformele sau turbinele eoliene marine.

Nava, prima de acest fel realizată la nivelul grupului Damen, este o adevărată bijuterie tehnologică destinată clientului britanic Bibby Marine Services. Rolul ei va fi de a susţine construcţia de parcuri eoliene în Marea Nordului, într-un proiect realmente impresionat în care este implicată, la montarea cablurilor, şi nava Maersk Connector DP2.

loading...