Acuze GRAVE între NĂSTASE și BĂSESCU: „Acest mare ȘARLATAN…”

302

Fostul premier Adrian Năstase contină seria de atacuri la adresa fostului președinte Traian Băsescu. El a scris că ar fi utilă o comisie de anchetă parlamentară pentru verificarea construirii autostrăzii Comarnic-Brașov.

Postarea lui Adrian Năstase vine la o zi după ce fostul premier a publicat mai multe a publicat, pe blogul propriu, un document despre care susține că arată cum fostul președinte, Traian Băsescu, a vândut băncile și industria. La rândul său, Traian Băsescu i-a răspuns, spunând „A uitat Adrian Năstase că stătea la masă cu preşedintele OMW şi „negocia” privatizarea (furtul) PETROM cu tot cu resursele de ţiţei şi gaze”.

„Vreau sa retineti, din Memorandumul publicat de mine, ce si cum dorea sa reformeze „capitalistul” Basescu industria si bancile romanesti (pe modelul flotei comerciale).

In calitate de responsabil din partea guvernului Radu Vasile si apoi Mugur Isarescu pentru programul PSAL 2, el s-a angajat la „privatizarea” celor mai mari 63 de societati din economia tarii, lasand in urma sa obligatii extrem de greu de indeplinit de catre statul roman in perspectiva negocierilor cu Uniunea Europeana. Iata lista acestor societati:

ALRO SA Slatina

ALPROM SA Slatina

SIDEX Galati

HIDROMECANICA Brasov

ELECTROPUTERE Craiova

ROMVAG Caracal

ANTIBIOTICE Iasi

TRACTORUL Brasov

ROTEC Buzau

CORD Buzau

FORTUS Iasi

SANTIERUL NAVAL Constanta

CMB Bocsa

REAL Pleasa

SIDERMET Calan

CUG Cluj

ELSID Titu

INDUSTRIA SARMEI Campia Turzii

FAUR Bucuresti

SUBANSAMBLE AUTO Sf Gheorghe

MECANICA Marsa

ROCAR Bucuresti

TIMPURI NOI Bucuresti

UZTEL Bucuresti

UZUC Ploiesti

PETROUTILAJ Campina

GRIRO Bucuresti

VIROMET Victoria

CAROM Onesti

UZINELE SODICE Govora

COLOROM Codlea

BICAPA Tarnaveni

Loading...

ARGESANA Pitesti

MOLDOSIN Vaslui

CORAPET Corabia

TEROM Iasi

ROMTENSID Timisoara

COST Targoviste

ARO Campulung

VULCAN Bucuresti

RULMENTUL Brasov

UCM Resita

LUGOMET Lugoj

NICOLINA Iasi

MECANICA Negresti Oas

F.S.R. Rasnov

URBIS Bucuresti

OPTICA Timisoara

TEHNOFRIG Cluj

ELECTROTURRIS Turnu Magurele

BIOSIN Calafat

ELECTRONICA Bucuresti

ROFEP Urziceni

SINTER Azuga

EXFOR Bucuresti(DETALII, mai jos …)

POIANA Brasov

CELHART DONARIS Braila

CLUJANA Cluj-Napoca

I.U.G. Craiova

ROMAN Brasov

NITRAMONIA Fagaras

SIDERURGICA Fagaras.

Puteti adauga aici si toate bancile romanesti.

Cateva cuvinte despre Contractul Bechtel. Contractul cu firma Bechtel s-a incheiat cu credinta ca firma care construise autostrada din Croatia, pana la Dubrovnik, va asigura finantarea acestui proiect, care era important pentru a asigura un coridor de transport de la portul de containere de la Constanta, la Bucuresti si apoi, prin Transilvania, avand o intelegere cu premierul Ungariei, care a asigurat constructia tronsonului de legatura pana la Bors. N-aveam de unde sa stiu ca acest proiect va fi sabotat prin relatia speciala a lui Basescu cu un vicepresedinte al BEI (primul oaspete strain al lui Basescu, in 2005, la Cotroceni), care dorea un alt traseu pentru autostrada si nici ca Basescu va bloca acest proiect timp de aproape doi ani, in 2005-2006, pentru a verifica daca nu s-au dat comisioane membrilor guvernului PSD. Nu s-au gasit nereguli, dar in felul asta costurile au crescut de trei ori si proiectul a fost sabotat.

Iata dovada in una una din telegramele WikiLeaks, transmisă de misiunea de la Bucuresti, din care se poate intelege mai bine felul in care a fost sabotat, de regimul Băsescu, contractul incheiat cu firma Bechtel. Mai intâi, câteva fragmente din alte telegrame ale ambasadei americane (tot din sursă WikiLeaks):

„Ambasada este la curent cu două proiecte americane de investitii care ar putea fi afectate de climatul politic instabil. In special, efortul Bechtel de a primi plata pentru lucrările efectuate la autostrada Transilvania va deveni tot mai anevoios” (Telegrama 001511);

„In ceea ce priveste partea negativă, guvernul intârzie indeplinirea unor obligatii contractuale cu firmele americane…Cel mai mare proiect câstigat de o firmă americană in această tară a fost grevat de revizuiri contractuale succesive si intârzieri de plăti. In acest context, proiectul de infrastructură rutieră in valoare de 2,5 miliarde de dolari (!!!) al companiei Bechtel care isi propune să lege regiunea central-sudică a României de granita cu Ungaria, aproape că a fost intârziat până la limita anulării, timp de câteva luni” (Telegrama 000548 din 4 martie 2005, pentru pregătirea agendei de convorbiri a presedintelui Băsescu la Washington).

Iată acum,daca nu este de ajuns, si traducerea telegramei din 2007, AICI…

 

Loading...